A Töredék krónikája és a Tábori lap...

45 évvel ezelőtt február utolsó napjaiban játszották az Irodalmi Színpadon Kőszegi Ábel dokumentumdrámáját, mely az előző évben megjelent kötete alapján Radnóti Miklós utolsó hónapjait dolgozza fel. A „dokumentumjáték” úgy idézi meg Radnóti Miklós alakját, a tragikus napok krónikáját, hogy egyetlen Radnóti-sor sem hangzik fel, csak a dokumentumok, a vallomások alapján áll össze a történet. Kőszegi Ábel Bereményi Gézát és Cseh Tamást kérte ennek az évnek a telén, hogy a darab zenéjét állítsák össze. Erre az alkalomra született a Tábori levelezőlap című dal, amely később a Töredék című drámától független, önálló életet élt, rövid címén Karády dal, avagy Tábori lap Karády Katalinnak. Cseh Tamás naptára szerint a dal felvétele az Irodalmi Színpad előadása számára, 1973. február 14-én történt, Kőszegi Ábel emlékezete szerint a Rádió stúdiójában. Az egyes előadások alkalmával magnószalagról játszották be a többi korfestő, kontrapunktozó zenei idézettel együtt (Próbáknak ideje, Vadászreggeli). Az eddigiekből következik, hogy erre az előadásra született eredeti dal színházban először hangzott el a szerzőpáros által, melyet egy hét múlva követett, a 25. Színházban bemutatott, A Dal nélkül… című „irodalmi estjük”.